Hjärter kung.

En vanlig dag var sjätte dag; dörren öppnas Pappi kliver in och får ett högt HEJ PAPPI från mitt rum, köket eller vardagsrummet. Mina öron möts av ett Hej, snuttan eller hönan eller gumman eller tutti. Vi gör det vi brukar och det vi alltid gör, sitter i vars en enda av lägenheten och båda njuter av att vara hemma. Tillsammans. Jag vet det för jag känner det. Han med. Vi går in till varandra rätt ofta, för att fråga vad den andre gör. Och för att bara bryta någora ord.
Rätt ofta blir det som idag man hittar oss i vars en förtölj sitta och prata om livet, killar från min sida och kloka svar från hans, numera pratar vi även om kvinnor här hemma. PP. Vi pratar om allt. Verkligen allt. Från pengar till träning till förhållande till syskon osv.
Vi känner varandra vi.
Vi behöver varandra vi.
Vi mår bra av varandra vi.


Och som ni vet sover jag alltid exra bra när jag vet att Pappi är hemma.
Inatt är en sådan natt.



Dagens låt: Pauline - Never said I was an angel


Some say that I'm just to much
I quess I caught your attention
One thing that you don't know
That I'm a mad ping pong player
Never get up when I should
Wearing some jeans ahoo
I nearly get my hair done
I'm always good to go
Just need to scratch my old afro

I won't turn my life around
Cause I like it upside down


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0